Molts de vosaltres vàreu començar a la llar,
que us havíem d' agafar a bracet, fèieu algun balbuceig
i ben just teníeu pèl.
Junts hem aconseguit molts reptes, quedar-nos
a la llar i superar aquest procès que se'n diu adaptació,
ficar-nos en peu per primera vegada,
agafar un got i beure aigua, passar de triturat a sòlid,
fer pipis al wàter...
Hem viscut molts moments divertits, especials i únics i
algun de no tant, però sempre superant-los amb molt d'afecte.
Junts us heu fet grans. Us heu fet grans vosaltres
i m'heu fet gran a mi, aprenent cada dia coses noves,
ja que la vida és un aprenentatge continu.
Ara és el moment de despedir-nos,
aneu tots cap a l'escola dels grans,
sortiu de la llar preparats per superar nous reptes
i viure noves experiàncies.
Jo em quedo aquí, a la meva escoleta,
rebent a la petita mainada que també
algun dia es farà gran com vosaltres.
MOLTES GRÀCIES MARIETES,
MOLT BONES VACANCES I FINS BEN AVIAT!!
Setmana lúdica a la llar. Ja estem a la recta final i fem gresca i disbauxa, esperant les merescudes vacances!!
Soc el protagonista
Setmana del 26 al 30 de juny
Soc el protagonista
Setmana del 19 al 23 de juny
Aquesta setmana treballem la psicomotricitat fina amb una nova tècnica, pintant amb uns esprais plens de pintura aigualida dels tres colors bàsics. Donant color a unes flors de primavera.
Fem un invent amb ampolles petites, un tros de tovallola i sabó, i bufem, bufem i bufem!!!
Soc el protagonista
Setmana del 12 al 16 de juny
Aquesta setmana fem una activitat de "bombolles de sabó". Controlem l'acció del bufar amb una canyeta, i anem veient com les bombolles es van fent grans, a mesura que anem bufant i fins a esclatar!!
Fa dies que treballem el nostre "mòbil de primavera", decorant-lo amb diverses tècniques com; pintura de dits, purpurina, virutes de colors, sorra...
Soc la protagonista
Setmana del 5 al 9 de juny
Aquesta setmana, el nostre taller d'experimentació l'hem traslladat al pati per recordar "moments de platja", manipulant i trepitjant aquella sorra fina, buscant petxines i pintant de forma divertida amb jocs d'aigua i pintura de color blau, hem fet un mural.
Amb "palets" de diferents colors intentem fer formes conegudes com el triangle i el quadrat, i fem anar la imaginació més enllà fent caminets, cases, trens...
Fa dies que treballem la tapa de l'àlbum amb moltes ganes i amb diferents tècniques plàstiques...a veure quin serà el resultat!!!
Iniciem la setmana amb una classe de música, on intentem coordinar moviments com picar a les cames i picar de mans, i discriminar el so i el silenci, agafant els instruments i fer-los sonar quan sona la música i deixant-los a terra quan deixa de sonar.
Seguint amb el projecte "Coneixem el nostre poble" anem a veure d'on surt aquella "veueta" que surt per la radio del cotxe dels pares, o per la de casa els avis... i ens endinsem en el món de les telecomunicacions ficant-nos els auriculars, parlant pel micro i seguint com es fa un programa de radio.
MOLTES GRÀCIES A TOTS ELS QUE FORMEU PART D'ALPICAT RADIO!!!
Junts preparem un nou taller d'experimentació, la setmana passada vam conèixer el gel i moltes coses sobre ell, aquesta setmana el continuem treballant i li donem color.
Junts fiquem aigua dins les glaçoneres vigilant que no suri gaire, i tot seguit i fiquem pintura de molts colors ( verd, groc,blau...) i la fiquem al congelador. A veure que passarà....!!!
A l'endemà l'anem a buscar i... SORPRESA, l'aigua i la pintura estava glaçada, i s'han convertit en glaçons de colors!!!
Fiquem damunt de la taula un paper gran i blanc i li donem color amb aquests glaçons fent un mural molt eixerit i de forma molt divertida i refrescant!!!
Soc la protagonista
Setmana del 22 al 26 de maig
Per dibuixar, no ens cal ni paper, ni colors... ho fem a l'aire lliure i d'una manera diferent.
Amb un pal cadascú, dibuixem sobre la sorra cercles, línies horitzontals i verticals, serpetes, caminets...
A la classe descobrim moltes coses sobre el gel!!!
Com per exemple; que no té color, ens deixa les mans molles, es desfà i es torna aigua...
Es molt fred!!!
Rellisca molt!!!
I discriminem i comparem "el fred" i "la calor" amb aigua freda i calenta.
Avui ha estat un gran dia per nosaltres.
Fa dies que ho anàvem recordant i per fi ha arribat, hem anat a visitar "l'escola dels grans"!!!
Allí ens han donat la benvinguda els nens de P-3 i les seves senyoretes, cantant i ballant una bonica cançó.
Tot seguit hem anat a les seves classes, on ben aviat seran les nostres i hem compartit moments divertits, joguines, rialles...
Finalment hem anat al pati, al sorral, on també hem gaudit de moments de joc i disbauxa.
MOLTES GRÀCIES I FINS AVIAT COLE DELS GRANS!!!
Soc la protagonista
Setmana del 15 al 19 de maig
Continuant amb el concepte "Ple/buit", fem una fitxa on el discriminem pintant un got amb llimonada o taronjada i deixant l'altre en blanc.
La classe de les marietes, ens reunim a la sala polivalent per veure el power point "del cel" que ens va regalar l'Ampa per Sant Jordi.
Experimentem noves sensacions amb els peus nus, repassant i discriminant les formes apreses fins ara...
el quadrat, cercle i triangle.
Els pares de la protagonista d'aquesta setmana, la Gemma, ens venen a veure tots uniformats i ens expliquem com actuar davant d'alguna situació perillosa.
Finalment gaudim pujant al cotxe patrulla, tocant la sirena, parlant per la emissora...
A la classe de les marietes ens anem fent grans!!!
Fa dies que hem començat a treure bolquers i tots ben atents escoltem contes sobre el control d'esfínters.
El Marraco és un gran protagonista d'aquesta setmana, molts de nosaltres l'anirem a veure i li donarem el xumet perquè ens hem fet grans!!!
Per això el treballem durant aquesta setmana i en fem un titella de pal per saludar-lo.
Iniciem la setmana amb una estona de música, discriminant fort i fluix, quan la Laia toca la pandereta fort, piquem fort amb el globus a terra, quan toca fluixet, piquem fluixet al cap
Sortim a cuidar el nostre jardí, observem les floretes, de quin color son, les olorem, les reguem....i aprenem a cuidar i respectar la nostra natura.
Seguim descobrint la forma quadrada, punxant dins d'aquesta, amb un punxó.
Observem, manipulem i experimentem amb diferents materials (aigua,sorra,colors i arròs) i diferents recipients ( ampolles, caixes, motlles, recipients i estris de la "cuineta") per treballar el concepte i saber diferenciar entre "ple i buit"
Soc el protagonista
Setmana del 24 al 28 d'abril
Donem per acabat el nostre mural de primavera on fa dies que hi fiquem moltes ganes per treballar-lo amb diferents tècniques com; l'estampació (carxofes, taps, esponja...) rodet i ditets...
MIREU QUE BONIC ENS HA QUEDAT!!!
Per celebrar la diada de Sant Jordi, fem una sortida a la biblioteca i ben asseguts i molt atents, escoltem el que ens expliquen sobre el funcionament de la "biblio" i ens conten una història de dracs molt divertida!!!
Treballem el concepte "un/molts" visualitzant-lo en una fitxa, on hi surten dos peixeres, en una només i enganxem un peixet i en l'altre molts...
Controlem l'acció del bufar i així escampem pintura en un full fent una obra d'art que li diem "EXPLOSIÓ DE COLORS"!!!
Aquesta setmana la comencem amb una activitat de "psico", on les senyos dibuixen una línia recta al terra i nosaltres hi hem de passar per sobre fent equilibri i traslladant d'una punta a l'altra un objecte.
S'apropa la diada de Sant Jordi i junts dibuixem un castell per poder-hi allotjar a la princesa, i ho fem treballant el traç horitzontal i el traç horitzontal i el traç vertical.
Ens endinsem en l'edat mitjana i fem la representació de la llegenda de Sant Jordi , tenim princeses, tenim cavallers, tenim roses, tenim castell...
i fins i tot tenim Drac!!!....ens quedem bocabadats amb aquest drac màgic que treu fum de veritat!!!
Ens emportem cap a casa el detall de Sant Jordi que durant aquests dies hem treballat a l'aula i així junts us desitgem...
UNA BONA DIADA DE SANT JORDI!!!
Comencem la setmana molt animats, amb una classe de psicomotricitat, discriminant el so/silenci;
- Quan la Gemma toca el tambor, tots a moure'ns per la sala, ballant, saltant, picant de mans...
- Quan la Gemma deixa de tocar el tambor, tots quiets amb les mans ben amunt i sense poder parlar ni fer soroll.
Fem una seriació amb les formes que coneixem i hem treballat a l'aula, el cercle i el quadrat.
Ens endolcim el dia preparant la mona i decorant-la ben bonica amb el seu plomall, l'ou de xocolata, el pollet...i en fem un tastet de l'ingredient més bo...LA XOCOLATA!!! MMmmMMmm!!!
Ha arribat el gran dia, avui toca emportar-nos la mona cap a casa per poder-hi ficar la denteta, i ens acomiadem dels companys/es i senyoretes per donar la benvinguda a unes merescudes vacances.
BONES VACANCES DE SETMANA SANTA!!!
Soc el protagonista
Setmana del 27 al 31 de Març
Continuem treballant el mural de primavera, amb diferents tècniques i donant color.
Pintem la forma quadrada amb "playcolors" de color blau.
Busquem per l'aula objectes grans i petits i els classifiquem dins d'un aro gran i un de petit.
Donem per finalitzat el conte del "peix irisat", aprenent valors com el de compartir.
Soc el protagonista
Setmana del 20 al 24 de Març
Donem la benvinguda a la "primavera"...
...mirant les seves imatges, cantant i ballant cançons d'aquesta estació.
Iniciem el mural de la primavera, estampant amb esponja fulles de color verd.
Sortim al carrer per veure i pujar a un tractor amb una cuba molt gran!!!
Iniciem la forma quadrada, discriminant-la en diferents elements.
Soc el protagonista
Setmana del 13 al 17 de Març
Iniciem la setmana amb molta energia, fent una activitat de psicomotricitat a la sala polivalent.
Amb el punxó resseguim la línia fins formar un cercle.
Donem per finalitzat el projecte de les marietes...
...enganxant gomets amb forma d'aquestes a sobre de les flors, prèviament pintades per nosaltres.
També cantem la cançó de "les marietes" amb els diferents objectes del racó de la classe.
Soc el protagonista
Setmana del 5 al 10 de Març
Iniciem el NOM DE LA CLASSE, fent una titella de pal.
Estampem amb taps de suro (forma del cercle) una marieta.
Durant aquesta setmana el tercer grup treballa el conte del "peix irisat".
Continuem treballant la forma del cercle, fem diferents activitats per
treballar-lo...
El plasmem en un mural, estampant-lo amb pintura i coses quotidianes.
El dibuixem amb guix a la pissarra.
L'encerclem en una fitxa i el visualitzem.
Treballem el cercle, amb una panera.
A nivell plàstic comencem a fer el traç horitzontal
I aprenem amb la coordinació óculo-manual i la psicomotricitat fina,
a enganxar gomets damunt dels punts marcats.
Després d'aquests dies festiu a la llar, hem fet una festa a la sala polivalent cantant, ballant i tirant confeti per donar per acabada la setmana del Carnestoltes.
Hem arribat a l'últim dia d'aquesta setmana, i el Sr. Carnestoltes ens ha dit
"tots vestits de negre hem d'arribar i de marietes podrem marxar!!"
El Sr. Carnestoltes diu..." ben colorits heu de venir i amb una màscara heu de sortir!!!"
Avui el Sr. Carnestoltes diu; "heu de venir disfressats amb la disfressa que més us agradi"
Mireu que guapos que estàvem...
Comencem la setmana més festiva del curs, celebrem el carnestoltes, i avui dilluns, el Sr. Carnestoltes ens ha dit que hem de venir tots vestits de blanc per sortir amb la cara ben pintada!!! mireu, mireu...
"Soc la protagonista"
Setmana del 13 al 17 de Febrer
Aquesta setmana hem rebut una sorpresa molt gran!!!
Els pares de la Berta, ens han portat un 'trailer' i hem vist lo gran que era per fora i per dins.
S'apropa festa i disbauxa i per això ens preparem per rebre en "Carnestoltes"!!!
Treballem per a que la setmana estigui plena de gresca i colors!!!
"Soc el protagonista"
Setmana del 6 de febrer al 10 de febrer
La Daniela
Decorem un "ninot de neu", enganxan gomets damunt de les creuetes
Treballem el concepte "dins/fora";
- Utilitzant el propi cos
- Fiquem gomets dins i fora del cercle
Enganxem cotó fluix a la panxa d'un altre animal polar...l'ós.
"Soc el protagonista"
El dia 30 de gener celebrem el Dia escolar de la no-violència i la pau.
Fem volar globus blancs per a que siguem tots feliços.
Pintem un pingüí amb playcolor de color negre mentre cantem la seva cançó.
Rebem la visita de la mare de la Martina (de P2 de la classe de les marietes) que és de la Policia Nacional. Ens han ensenyat els seus vehicles i ens han indicat què hem de fer si ens perdem.
"Soc el protagonista"
Pintem amb una poma i pintura blanca per a fer un mural ben divertit de l'hivern.
Fa molt fred....i ens abriguem amb els elements que trobem dins de la panera de l'hivern (gràcies pares per la col·laboració)
"Soc el protagonista"
Setmana del 16 al 20 de gener
Encetem un any nou, ple de vivències i carregat d'emocions.
Treballem expressió plàstica estampant esponges i
pintura aquosa de color blanc, un iglú.
Guixem lliurement en una pissarra. Es molt divertit!!
"Soc el protagonista"
Setmana del 9 al 13 de gener
Aquesta darrera setmana del primer trimestre....
treballem amb purpurina fent un detallet per l'arbre,
preparem la nostra carta per als reis d'orient...
i... FEM CAGAR EL TIÓ!!!
Veiem unes projeccions de cançons i imatges nadalenques.
Enganxem gomets per a decorar els regals de l'arbre de Nadal.
Ens visita el Pare Noel!! Ens dona caramels molt bons...
Donem de menjar al tronc i li cantem cançons.
"Soc el protagonista".
Arriben els troncs a la llar d'infants!! Quan sortim al pati ens trobem amb la visita sorpresa del tronc de P2.
Juguem i manipulem amb els objectes que ens heu facilitat les families per a la panera de Nadal.
Estampem ditets de color vermell al detall que preparem per a les families en aquestes dates.
"Soc el protagonista".
Setmana del 28 de novembre al 2 de desembre...
Finalitzem el projecte de la tardor, amb la projecció d'unes diapositives, on veiem paisatges, colors, i fruits d'aquesta estació. També cantem les cançons que hem après.
Pintem amb pintura vermella, el barret del bolet...
"Soc el protagonista".Finalitzem el projecte de la tardor, amb la projecció d'unes diapositives, on veiem paisatges, colors, i fruits d'aquesta estació. També cantem les cançons que hem après.
Pintem amb pintura vermella, el barret del bolet...
Setmana del 21 al 25 de novembre...
El barret del bolet, el pintem amb un rodet.
Experimentem amb una eina nova, un raspall, i pintura
A l'aula fem activitats diverses, descobrim, juguem, escoltem,...El barret del bolet, el pintem amb un rodet.
Experimentem amb una eina nova, un raspall, i pintura
Projecte "Soc el protagonista".
Setmana del 14 al 18 de novembre...
Aquesta setmana, acabem la segona roda del desdoblament, valorant molt positivament l'experiència.
S'ha repetit la panera de les fulles seques i les hem enganxat al treball que hem fet per endur-nos a casa. Aquesta setmana, acabem la segona roda del desdoblament, valorant molt positivament l'experiència.
Amb les fulles que vam recollir al parc, hem fet una panera. Hem experimentat sensorialment: tocant la seva textura, escoltant el soroll al trencar-les, sentint l'olor a fulles seques, veient els colors,....
Interioritzem el treball dels colors de la tardor, separant els fruits de la panera per colors (taronja, marró, groc i vermell).
Ens visita el pare del Firas (de la classe de les marietes) que és odontòleg, el Dr. Ricardo Bordes de la clínica dental Kirei.
Ens ensenya a raspallar-nos les dents. Moltes gràcies per la visita i pels consells que ens has donat.
Enganxem fulles seques per a fer un treball per endur a casa.
Ens visita la castanyera!! Cantem i ballem la seva cançó.
A punt d'arribar la Castanyada, preparem panellets!!
Fem la nostra primera sortida, anem a recollir fulles de la tardor al Parc dels ànecs. Ens ho passem molt be!!
Treballem la psicomotricitat fina, amb diverses activitats a l'aula.
Setmana del 17 al 21 d'octubre...
Continuem treballant amb esponges i els colors de la tardor.
Fem boletes amb paper de seda groc i les enganxem en una panotxa.
Continuem treballant amb esponges i els colors de la tardor.
Expliquem el conte de "L'arbre Genís", que ens explica els fenòmens típics de la tardor.
Comencem un nou curs, mireu com juguem els primers dies a la classe.
Hem après les rutines i hàbits diaris de l'aula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada